• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Flexkontot - Nu med Swish, ingen UC
5. Brixo - Lån utan UC
6. Klaralån - Lån utan UC
7. Merax - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Nstart - Nystartslån
10. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
11. Binly - Lån utan UC

Sambo el ensamstående i ansökan??

Leolelle

Medlem
Poäng: 7
Blev medlem
10 Augusti 2022
Meddelanden
17
Mottagna reaktioner
2
Poäng
7
Hej alla! När jag sökte lån sist blev jag inte beviljad då min KALP inte ”gick igenom”. Nu är det dags att söka ett samlingslån på va 100’ el ett blankt på 40’. Har tänkt söka på Lendo (igen) el annan förmedlare som är smidig där man kan ändra beloppet utan problem om man inte blir beviljad på första försöket. Har en del sms-lån som jag skulle vilja bli av med. Har också ett Remember lån på 120’ som jag ev kan söka höjning på om jag inte får 100’ på samla. Min fråga till er är vad som är bäst att skriva i ansökan med tanke på KALPEN. Jag har bolån på 1,4 M, ca 150’ blanco. Men mina 2 vuxna barn bor hos mig och de jobbar så de betalar hemma, alltså är vi 3 som delar på boendekostnaderna. Därför brukar jag fylla i att jag är sambo och att min boende kostnad är ca 5000 inkl allt (vi bor i hus). Blir detta fel? Borde jag fylla i ensamstående och boendekostnader 5000kr? Men det ser väl osannolikt ut att jag är ensam med så lite boendekostnader eftersom jag äger huset ensam? Har ni erfarenheter/tips? Enligt den långivaren som inte ville låna mig 25000kr för några veckor sedan bedömde de att mina lån kostade mig 7200kr/mån, därför gick inte kalp ihop. Det hade jag såklart inte fyllt i i ansökan, jag betalar inte så mycket varje månad, men säkert 5-6000kr för skitlånen. Tacksam för inputs!
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp